16. februar 2017

JYSK FYNSKE MEDIER OGSÅ MED I DISCOVERYS DIGITALE ANNONCESAMARBEJDE

Siden grundlæggelsen for godt et år siden, er det gået stærkt for Discoverys digitale annoncesamarbejde. Tidligere på året blev Egmont optaget med herognu.dk samt realityportalen.dk. Nu er det så Jysk Fynske Medier, der på koncernniveau er en af de mest besøgte udgivere i Danmark, der optages. Dermed inkluderes flere af Danmarks allerstærkeste regionale nyhedssites i Premium Video Network, herunder fyens.dk, jv.dk, stiften.dk og amtsavisen.dk. 

”Vi er i gang med en ambitiøs digital strategi, og videobåret indhold er en central af strategien. Discovery har en række relevante rettigheder og deraf følgende indhold, som vores brugere helt sikkert vil sætte pris på. Derfor glæder vi os i den grad til samarbejdet med Discovery Premium Video Network. Om lidt ruller superligafodbolden igen og med syv lokale superliga-hold i koncernens dækningsområde, ser vi i Jysk Fynsk Medier frem til at give vores brugere en endnu bedre superligadækning på vores nyhedssites, end vi hidtil har kunnet levere”, siger Jørn Broch, digital chefredaktør, Jysk Fynske Medier. 

Premium Video Network fungerer ved, at Discovery stiller færdigklippede videoer fra Discoverys programmer til rådighed for samarbejdspartnere som Jysk Fynske Medier, Egmont, Mx og Berlingske. Det videoindhold kan samarbejdspartnerne publicere på deres sites. Videoerne indeholder annoncer, som sælges af Discovery. På den måde vil Discovery give merværdi til sine annoncører, mens partnerne kan høste ekstra trafik.

”Med Jysk Fynske Medier får vi og netværkets øvrige medlemmer en meget stærkere regional forankring. Det giver os og vores digitale annoncører et meget stærkt kort på hånden, når købestærke forbrugere i stort set hele landet skal nås. Med tilgangen af Jysk Fynske Medier i Premium Video Network, udbygger vi endnu en gang strategien om at kunne tilbyde markedet for videoannoncering et stærkt og velkonsolideret lokalt forankret alternativ til de store internationale spillere”, siger Kasper Kryger, kommerciel direktør hos Discovery Networks Danmark.

Premium Video Network blev startet op i januar 2016 og nåede i april 500.000 unikke brugere. I november blev det tal fordoblet. Således er der over 1 mio. unikke brugere, der har set videoer i netværket i november måned.

For yderligere information kontakt venligst:

Jysk Fynske Medier: Massimo Grillo, TV og Videoredaktør, 4250 4363 eller grillo@jfmedier.dk

Discovery Networks Danmark: Rasmus Breum Mariegaard, kommunikationschef, 3131 8778 eller rasmus_mariegaard@discovery.com

 

Nyhedsbrev

Udfyld felterne her, så vil du fremover modtage de vigtigste nyheder fra Discovery Networks Danmark direkte i din mailboks.