09. februar 2018

DE HELT STORE FØLELSER - Discovery Networks Danmark blænder op for et storslået forår

Discovery Networks Danmark løfter nu sløret for nogle af de store tv-øjeblikke, der venter seerne på vores 12 kanaler og to streamingtjenester i foråret 2018. Der er skruet op for ambitioner, lokalproduktioner og de store følelser – både når der sendes live fra OL i Sydkorea, og når had, tro og kærlighed bliver sat på prøve i nye og kendte programformater. Se meget mere om foråret på Discoverys kanaler her. 

2017 var et skelsættende år for Discovery Networks Danmark. Vækst og seertal slog alle rekorder, og en række nye programmer og rettigheder understregede mediehusets store ambitioner. Ambitioner og tempo er i foråret 2018 stadig højt, hvor tv-huset foruden Vinter-OL i februar også byder på et væld af nye programmer og velkendte succesformater.

Kanal 5 vil igen være omdrejningspunktet og samle danskerne til både de store sportsoplevelser, medrivende krimiprogrammer, skelsættende dokumentarer og masser af lørdagsunderholdning.

I foråret blænder Kanal 5 blandt andet op for programmet ’Forenet med fjenden’, der i et usædvanligt tv-eksperiment udfordrer ekstreme gruppers had til hinanden. Gennem benhårde øvelser forsøger vi at skabe forsoning mellem henholdsvis FCK- og Brøndbyfans og indvandrere og nationalister.

Det er også på Kanal 5, at seerne i selskab med to af landets dygtigste drabschefer, Kurt Kragh og Ove Dahl, kan dykke ned i nogle af Danmarks mest spektakulære drabssager. I programmet ’Profil af en morder’, følger vi politiets jagt på drabsmanden og bevæger os helt ind i hovedet på de to erfarne efterforskere.

Seerne vil opleve et forår på Kanal 5, hvor der i den grad er skruet op for ambitionerne, og hvor det tydeligt kan mærkes, at vi går stærkt efter at blive en af danskernes foretrukne hovedkanaler. Vi vender tilbage med nogle af vores allerstærkeste formater som ’Politijagt’, ’5. Halvleg’ og lørdagsunderholdningsshowet ’Studie 5’, mens vi også lancerer en lang række nye programmer, der både kan råbe op, og som forhåbentlig også går lige i maven på vores seere, siger programdirektør Anne Garlichs og fortsætter:

- De vil opleve masser af action, spænding og humor, som er kendetegnende ingredienser for vores kanal – men i en ny og storslået form, som vi tror og håber, vil falde i deres smag.

Et forår i sportens tegn

Foråret byder også på masser af sport. Årets første måneder vil i høj grad stå i de olympiske vinterleges tegn på tværs af flere af Discoverys kanaler. Discovery Networks Danmark deler dækningen af vinter-OL med DR, og begivenhederne i PyeongChang kan følges live på både Kanal 5, Eurosport 1 og 2 og på streamingplatformen Eurosport Player, der er det eneste sted, hvor danskerne kan få det fulde OL-overblik og se hvert et minut af vinterlegene on-demand.

De Olympiske Vinterlege er noget helt særligt, og vi glæder os ustyrligt meget til at udbrede den særlige olympiske stemning, der spreder sig, når det hele går løs. Danmark stiller op med sit næststørste hold til Vinter-OL nogensinde, og med en global Eurosport-maskine i ryggen stiller vi med det ultimative team foran og bagved kameraet, og klæder hver dag danskerne på til vinter-OL, siger Sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark, Anders Bay.

På Kanal 5 starter alle dage med OL-magasinet ’Go’ morgen PyeongChang’, der samler op på nattens vigtigste begivenheder. Mens Signe Vadgaard leverer dugfriske reportager og interviews fra Sydkorea, står værterne Zak Egholm, Mette Cornelius og Jesper Simo klar hjemme i studiet med de skarpeste danske vintersportseksperter, der blandt andre tæller Peter Falktoft, Mikkeline Kierkgaard og Sofie Fjellvang-Sølling.

Hver aften kl. 22.30 står Thomas Warberg og Brian Lykke ligeledes klar i programmet ’OL Late Night’, hvor de under hele OL dykker ned i dagens sjoveste sportsøjeblikke og med ægte Kanal 5-humor sørger for, at du ikke går glip de mange must-see-øjeblikke fra PyeongChang.

Jeg tør allerede nu love, at seerne vil opleve OL på en helt ny og banebrydende måde.Vi er jo medlem af Eurosport-familien, og det giver os en stor muskel og firepower i Sydkorea. Det fællesskab sikrer, at vi under OL får adgang til aktører og materiale, som vi ellers aldrig ville være kommet i nærheden af, og det er noget, seerne uden tvivl kommer til at kunne mærke, siger Sportsdirektør hos Discovery Networks Danmark, Anders Bay.

Følg Wozniackis jagt på flere Grand Slam-titler

Som altid er der også en masse sport på 6’eren, Canal 9 og Eurosport-kanalerne. Den danske tennis-darling Caroline Wozniacki har lige taget sin første Grand Slam-titel ved Australian Open, og på Eurosports kanaler kan de danske seere følge Wozniackis spil og jagten på flere Grand Slam titler i en tid, hvor hun er i sit livs bedste form.

Og så er der naturligvis også topfodbold fra de største ligaer på programmet, når Alka Superligaen, Europa League, Premier League, for blot at nævne et par stykker, ruller over vores skærme på 6’eren, Canal 9 og Eurosport-kanalerne.

TV, der kan mærkes i hjertet

Kanal 4 skyder 2018 i gang med et brag, når der den 5. februar er premiere på ’Say Yes to the Dress – Danmark’. I 15 smukke, skøre og rørende sæsoner har det amerikanske program ’Say Yes to the Dress’ fået kvinder verden over til at sidde klistret til skærmen.

Programmet er siden versioneret til England, Canada, Australien, Benelux og Malaysia – og nu får Danmark så også sin helt egen version af det populære format. Kjoledesigner Jesper Høvring hjælper danske kvinder fra hele landet med at finde en kjole til den store dag, og i jagten på brudekjolen kommer vi helt tæt på kvinderne, når de åbner op for nogle af deres største drømme.

I foråret blænder Kanal 4 op for 3. sæson af succesprogrammet ’Nærkontakt’, hvor en ny række kendte danskere har sagt ja til at tilbringe en dag i selskab med tre spirituelle vejledere. I denne sæson møder vi blandt andre komiker Christian Fuhlendorff, skuespiller Johannes Nymark, danser Mie Moltke, tidl. cykelrytter Rolf Sørensen og skuespiller Andrea Vagn Jensen.

Kanal 4 er også klar med den nye reportageserie ’Skilsmissehotellet’ , hvor vi hjælper en række skilsmissepar med at nå til enighed, når deres veje skilles. For mens nogle skilsmisser ender fredeligt, ender andre fastlåst i en konflikt med sårede følelser, mistillid og en vrede, som kan være umulig at arbejde sig ud af. På to dage skal parrene med hjælp fra eksperter nå til enighed om en løsning på deres problemer, så de kan gå derfra med en ny – og juridisk bindende – aftale for deres fremtidige samarbejde.

- Kanal 4 byder på store følelser og tv, der kan mærkes i hjertet. Gribende fortællinger og ærlige reportager er grundessensen, og vores ambition er at skabe et frirum for kvinder, hvor de kan smække benene op på sofabordet, få en pause fra hverdagens stress og og se tv, der føler og går tæt på, siger Programdirektør Anne Garlichs.

De Unge Mødre’ vender naturligvis også tilbage på Kanal 4 til foråret, hvor både gamle kendinge og helt nye mødre inviterer os indenfor i deres hverdag helt uden filter eller forfængelighed. Og så er Camilla Framnes, der er den unge mor, som har medvirket i suverænt flest afsnit af ’De Unge Mødre’, vært på det nye talkshow ’Mødregruppen’, der eksklusivt vil kunne ses på Dplay. Her deler hun i selskab med andre medvirkende ud af sine råd og viden om børn, opdragelse, familieliv og parforhold.

På Discovery Channel, ID, TLC, Discovery World, Animal Planet og Discovery Science finder du desuden knivskarpe, udenlandske programmer lige fra prisvindende dokumentarer til mordmysterier og skæve underholdningsformater.

Læs mere om foråret på Discovery Networks Danmarks kanaler her.

virksomhedsbeskrivelse: 

Discovery Networks Danmark dækker over 12 stærke tv-kanaler og to streamingtjenester – Dplay samt Eurosport Player. I Danmark kan vores kanaler ses af ca. 87 % af alle husstande. Vores kommercielle seerandel blandt danskere 15-50 år er ca. 22 %. Discovery Networks Danmark er en del af den nordeuropæiske region i det globale Discovery Networks International. Regionen omfatter 6 områder: Danmark, England & Irland, Benelux, Norge, Sverige og Finland. I den nordeuropæiske region når Discovery Networks ud til seere i 17 forskellige lande og territorier med 30 kanalbrands og hele 68 mio. seere hver måned.