01. august 2017

Kanal 5 større end TV3

Kanal 5 rundede i juli en stor milepæl: For første gang nogensinde var Kanal 5 større end TV3 blandt de 15-50-årige i en hel måned. Dermed blev juli den foreløbige kulmination på en støt stigende markedsandel for Discovery Networks Danmarks hovedkanal.

 

Siden Kanal 5 blev lanceret i 2004, er afstanden mellem den og MTG-gruppens hovedkanal, TV3, gradvist mindsket. Tendensen er fortsat i 2017, hvor juli måned blev kulminationen på udviklingen, da Kanal 5 for første gang nogensinde overgik TV3 på tværs af en hel måned.

 

”Vi er ovenud begejstrede for, at Kanal 5 vinder markedsandele i et meget konkurrencepræget marked, hvor alle investerer mere i indhold. Den udvikling er strategisk enormt vigtig, fordi stærke hovedkanaler bliver vigtigere dag for dag i nutidens medielandskab. At vi i juli tilmed overgår vores dygtige konkurrenter på TV3 er selvfølgelig en ekstra fjer i hatten, som giver os ekstra drive i tiden, der kommer”, siger Anne Garlichs, VP content and Programming, Discovery Networks Danmark.

 

I årets første halvår var afstanden mellem Kanal 5 og TV3 den mindste nogensinde med en forskel på kun 2,2 %-point. Udviklingen er helt i tråd med en klar strategi fra Discovery om, at Kanal 5 skal være blandt danskernes foretrukne hovedkanaler. Dramaserien ”Gidseltagningen” i foråret har været et væsentligt bidrag til Kanal 5’s vækst i år sammen med herre fodboldlandsholdet og vigtige Europa League kampe. 

 

Kanal 5 havde i juli en gennemsnitlig kommerciel seerandel på 8,7 % mod TV3’s 8,5 % i den kommercielt attraktive målgruppe, de 15-50-årige.

Nyhedsbrev

Ja tak, jeg vil gerne modtage jeres nyhedsbrev!
Udfyld felterne herunder, så vil du fremover modtage de vigtigste nyheder fra Discovery Networks Danmark.
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, accepterer du vores samtidig vores privatlivspolitik.